Вонредна Сесија 02 / Формат: Конкурс / Никогаш Неизградено Скопје

November 18, 2017

Архитектонските конкурси, во интернационални размери, денес повеќе од кога било ја поттикнуваат архитектонската продукција, т.е. продукцијата на идеи (идејни решенија). А, потрагата по нешто „ново“ е од огромно значење за создавањето на идеите. Неретко „новите“ концепти се потпираат на, или повторно ги откриваат подзаборавените, не-толку-нови мисли, што во минатото во некаков поинаков контектст, изгледале сосема нереални, чудни или створени од поединци и групи чии радикални визии се издвојувале од доминантната вообичаена продукција.

Многу често, нереализираните проекти, односно конкурсните трудови што не биле наградени / изведени се извор на инспирација и се проучуваат после нивниот „неуспех“ – на пример, конкурсот на Иван Леонидов за градот Магнитогорск, проектот на Мис за облакодер во Берлин, или предлог-решенијата за паркот Ла Вилет, или Националната француска библиотека во Париз на ОМА….

На локално ниво, ситуацијата со која сме соочени не е сјајна. Архитектонскиот конкурс како институција речиси и не постои – се претвори во повик за јавна набавка што завршува зад затворени врати, како тајна, затворена лицитација. Скоро и да не постои дискусија за идеи, возможниот неизграден свет останува неразбранет, тивок.

Разговорот на темата Формат: Конкурс // Никогаш Неизградено Скопје ќе ги допре прашањата:
Зошто е важен архитектонскиот конкурс? Каква институција би требало да претставува? Кој го распишува конкурсот, како се составува програмата, и како се оценуваат конкурсните трудови?
Кои нереализирани визии за градот Скопје може денес да се сметаат за валидни, и зошто?
Некои од визиите на неизградено Скопје се големите потези како голем ринг, градската порта, проектот за културен центар… и идеите за објекти и места како локација „Тифани“, конкурс за делот кај Рамстор, конкурс за паркингот кај Холидеј Ин, плоштад „Слобода“, конкурс за „Кермес“…

Извор>>

Автор на статија:

| / / |